Áttekintés
A turizmus Magyarországon stratégiai fontosságú ágazat, a gazdaság egyik motorja, az ágazat biztosítja a GDP több mint 13%-át. Versenyképes, fenntartható növekedésének biztosítása, pozícióinak javítása mindannyiunk közös érdeke.
Ezért jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség, a turisztikai ágazat kormányzati szervezete. A XXI. századi igények és elvárások szerint szervezett, piaci logikával felépített, korszerű Ügynökség legfontosabb törekvése a magyarországi turizmus lehetőségeinek hatékonyabb kihasználása és fejlődési ütemének gyorsítása, hozzá tartozik valamennyi turizmust érintő kérdés.
Az MTÜ legfontosabb célja, hogy növelje Magyarország mint úti cél versenyképességét, és aktívan hozzájáruljon ahhoz, hogy az ország még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon a külföldi és belföldi turisták valamint üzleti utazók számára. A Magyar Turisztikai Ügynökség valamennyi turisztikai szereplővel közös küldetése: elmesélni Magyarország történetét és a turizmus fejlesztésén keresztül biztosítani hazánk gyarapodását.
Az Ügynökség fő feladatai közé tartozik a turizmusfejlesztés irányítása és stratégiájának meghatározása a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény alapján, desztinációs megközelítésben. Emellett országos szinten koordinálja a turizmusmarketinget, beleértve a magyarországi turisztikai márkarendszer kialakításával kapcsolatos feladatokat és a belföldi, illetve nemzetközi marketing- és kommunikációs tevékenységet is.
- Tevékenységéhez tartozik a turisztikai országmárka fejlesztése és annak kommunikációja, valamint nemcsak a turisztikai, de a teljes Magyarország-arculati megjelenés kidolgozása.
- Elvégzi a küldőországokban folyó szakmai munka irányítását, továbbá a nemzetközi piacépítésben egy új szemléletű, innovatív értékesítésösztönzés kidolgozását.
- Ellátja a törvényben foglalt desztinációfejlesztési feladatokat, a térségek településsoros lehatárolását, a turisztikai helyzetelemzéseket, a problémák és lehetőségek feltárását, a priorizálási és beavatkozási pontok meghatározását, a térségi és kormányzati egyeztetéseket.
- Eljuttatja a nemzeti ünnepek és emléknapok összetartozást erősítő üzeneteit a Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Nonprofit Kft.-én keresztül.
- Fontos szerepet játszik a világkiállításokon való megjelenésekben is, hiszen közreműködik a világkiállításokon való magyar részvételre irányuló javaslatok kidolgozásában, valamint ellátja a magyar részvétellel kapcsolatos szervezési és lebonyolítási feladatokat is.
- Mindezeken túl szakmai kutatás-elemzési és képzési feladatokkal is bővült az Ügynökség tevékenysége. Utóbbi révén lehetőség nyílik arra, hogy átfogó szemléletben megkezdődhessen a turisztikai szakma minőségi utánpótlásának biztosítása egy hosszú távú képzési stratégia keretében.
- Az Ügynökség azon is dolgozik, hogy megteremtse a magyar divatipar számára azokat a kereteket, amelyek segítségével a hazai márkák, tervezők és gyártók is ismertté válhatnak a nemzetközi piacon.