Bemutatkozás
A turizmus Magyarországon stratégiai fontosságú ágazat, a gazdaság egyik motorja, az ágazat biztosítja a GDP több mint 13%-át. Versenyképes, fenntartható növekedésének biztosítása, pozícióinak javítása mindannyiunk közös érdeke.
Ezért jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség, a turisztikai ágazat kormányzati szervezete. A XXI. századi igények és elvárások szerint szervezett, piaci logikával felépített, korszerű Ügynökség legfontosabb törekvése a magyarországi turizmus lehetőségeinek hatékonyabb kihasználása és fejlődési ütemének gyorsítása, hozzá tartozik valamennyi turizmust érintő kérdés.
![Bemutatkozás](https://mtu.gov.hu/img/x0f1bed75ada033aa78ac8fc95bef057714b17ee8_normal.jpeg.pagespeed.ic.5VZBt04f9J.jpg)
Az MTÜ legfontosabb célja, hogy növelje Magyarország mint úti cél versenyképességét, és aktívan hozzájáruljon ahhoz, hogy az ország még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon a külföldi és belföldi turisták valamint üzleti utazók számára. A Magyar Turisztikai Ügynökség valamennyi turisztikai szereplővel közös küldetése: elmesélni Magyarország történetét és a turizmus fejlesztésén keresztül biztosítani hazánk gyarapodását.
Az Ügynökség fő feladatai közé tartozik a turizmusfejlesztés irányítása és stratégiájának meghatározása a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény alapján, desztinációs megközelítésben. Emellett országos szinten koordinálja a turizmusmarketinget, beleértve a magyarországi turisztikai márkarendszer kialakításával kapcsolatos feladatokat és a belföldi, illetve nemzetközi marketing- és kommunikációs tevékenységet is.
- Tevékenységéhez tartozik a turisztikai országmárka fejlesztése és annak kommunikációja, valamint nemcsak a turisztikai, de a teljes Magyarország-arculati megjelenés kidolgozása.
- Elvégzi a küldőországokban folyó szakmai munka irányítását, továbbá a nemzetközi piacépítésben egy új szemléletű, innovatív értékesítésösztönzés kidolgozását.
- Ellátja a törvényben foglalt desztinációfejlesztési feladatokat, a térségek településsoros lehatárolását, a turisztikai helyzetelemzéseket, a problémák és lehetőségek feltárását, a priorizálási és beavatkozási pontok meghatározását, a térségi és kormányzati egyeztetéseket.
- Eljuttatja a nemzeti ünnepek és emléknapok összetartozást erősítő üzeneteit.
- Fontos szerepet játszik a világkiállításokon való megjelenésekben is, hiszen közreműködik a világkiállításokon való magyar részvételre irányuló javaslatok kidolgozásában, valamint ellátja a magyar részvétellel kapcsolatos szervezési és lebonyolítási feladatokat is.
- Mindezeken túl szakmai kutatás-elemzési és képzési feladatokkal is bővült az Ügynökség tevékenysége. Utóbbi révén lehetőség nyílik arra, hogy átfogó szemléletben megkezdődhessen a turisztikai szakma minőségi utánpótlásának biztosítása egy hosszú távú képzési stratégia keretében.