GINOP-1.3.4-17 és VEKOP-1.3.2-17


Turisztikai fejlesztési térségek pozicionálása

Projektazonosító: GINOP-1.3.4-17-2018-00001
Projekt címe: A Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térség fejlesztése és pozícionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok:
Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Balatoni Turizmus Szövetség
Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.
Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft.
Pannon Gasztronómiai Akadémia Egyesület
Támogatás összege: 1 000 000 000 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezési dátuma: 2023.12.15.

A projekt tartalma:
A Balatoni kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Balaton desztináció váljon a belföldi utazó közönség számára Magyarország elsődleges családi üdülő régiójává, a külpiacokon egységes desztinációként jelenjen meg, továbbá magas színvonalú szolgáltatásaival kedvelt úti cél legyen. A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként tematikus, új kínálati elemek jönnek létre hozzájárulva a kulturális kínálat színesítéséhez. A desztináció fő profiljának megfelelően családbarát stratégia készül, meghatározó projektelem a helyi termékek integrálása a turizmusba – a desztináció egyedi gasztronómiai karakterének meghatározása, a helyi alapanyagok felhasználásának erősítése és az autentikus gasztronómiai kínálat létrehozása -, tekintve, hogy a hazai gasztro forradalom egyik központja a Balaton.

Projektazonosító: GINOP-1.3.4-17-2018-00002
Projekt címe: A Gyula-Békéscsaba turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok:
Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata
Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft.
Támogatás összege: 321 699 054 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezésének dátuma: 2022.06.30.

A projekt tartalma:
A Gyula-Békéscsaba kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Gyula-Békéscsaba térség a jövőben az egészségturizmus desztinációja, de nemcsak elsősorban a főszezonban motivációt jelentő szórakoztató funkciók, mintsem inkább a térség gyógyturisztikai profiljának erősítése révén. Olyan térség alakul ki, amelyben a megkülönböztető termékprofilt a történelmi környezet, a kultúra adja, és ezáltal az eddig egyattrakciós desztináció kínálata kiszélesedik. A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Gyula-Békéscsaba kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készült. A térség kiemelt terméke az egészségturizmus, ezért legfontosabb feladat volt a gyógyászati és rekreációs profil meghatározására irányuló keresleti felmérés, valamint komplex termékfejlesztés. További projektelem a térség jövőbeni imázsát meghatározó vonzerők, attrakciók részletes fejlesztési elemzése. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerejét és a desztináció iránti keresletet.

Projektazonosító: GINOP-1.3.4-17-2018-00003
Projekt címe: A Sopron-Fertő kiemelt turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok:
Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület
Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt.
Támogatás összege: 396 500 759 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezésének dátuma: 2022.06.30.

A projekt tartalma:
A Sopron-Fertő kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Sopron-Fertő desztináció a belföldi utazó közönség számára váljon a city break mezőnyben versenyző magyar városok között valós döntési alternatívává, a nemzetközi piacokon a térség egyrészt egészségturisztikai profilja, másrészt a megfelelő látogatómenedzsment révén képviseljen jelentős felhordó erőt a térség további célpontjai számára. A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Sopron-Fertő kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készült. A kiemelt jelentőségű orvosi turizmus kapcsán fontos feladat volt a fogászat és az azon kívüli orvosi beavatkozások, mint térségi profil meghatározása. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások.

Projektazonosító: GINOP-1.3.4-17-2018-00004
Projekt címe: A Debrecen-Hajdúszoboszló-Hortobágy-Tisza-tó kiemelt turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok:
Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Debrecen Turisztikai Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.
Hungarospa Hajdúszoboszlói Gyógyfürdő és Egészségturisztikai Zrt.
Támogatás összege: 387 271 150 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezésének dátuma: 2022.06.30.

A projekt tartalma:
A Debrecen, Hajdúszoboszló, Hortobágy és Tisza-tó kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A jövőben a térség Kelet-Magyarország leghosszabb tartózkodási idejét biztosító üdülési célterületévé válik. Olyan desztinációvá, amelynek megkülönböztető profilját az országosan egyedülálló termékkínálat biztosítja a debreceni komplex szolgáltatási kínálatot biztosító Nagyerdővel, az aktív- és ökoturisztikai USP-t jelentő Tisza-tóval, és a világörökségi helyszínként méltó piaci pozíciót betöltő Hortobággyal. A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés készült. A térség adottságait figyelembe véve a legfontosabb projektelemek a Hajdúszoboszlói „gyógykúra” termékfejlesztési programjának kialakítása, a térségen belül, kiemelten Debrecen városában tematikus séták kidolgozása és kijelölése, valamint a térség jövőbeni imázsát meghatározó több vonzerő, attrakció részletes fejlesztési elemzése, amely hozzájárul a kialakítandó márkakép erősítéséhez, megvalósulásával átpozícionálja a desztinációt. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerejét és a desztináció iránti keresletet.

Projektazonosító: GINOP-1.3.4-17-2018-00005
Projekt címe: A Tokaj-Felső-Tisza-Nyírség kiemelt turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok:
Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Sátoraljaújhely Város Önkormányzata
Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft.
Támogatás összege: 395 001 966 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezésének dátuma: 2022.06.30.

A projekt tartalma:
A Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: Az egységes márka megvalósításával és a hozzá kapcsolódó magas színvonalú szolgáltatások kialakításával kialakul a térség nemzetközi versenyképessége, a külföldi célpiacokon a Tokaj brand és márka fejlesztésével a kiemelt turisztikai fejlesztési térség az ország egyik különleges, meghatározó desztinációjává válik. Olyan térség alakul ki, amelyben az erős bor-gasztro és aktív termékkínálat adja a térség márkapilléreit, mellette a komolyzenei és történelmiség biztosította kultúrával. A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés készült. A térség adottságaiból adódóan legfontosabb projektelem a meglévő borturisztikai termék fejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazása volt. További térségspecifikus projektelemek az aktív turizmus fejlesztési lehetőségeinek vizsgálata, a várak összekötését támogató termékfejlesztés kidolgozása, a térség kiemelkedő alakjaihoz köthető tematikus séták kidolgozása volt.

Projektazonosító: GINOP-1.3.4-17-2018-00006
Projekt címe: A Mátra-Bükk turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok:
Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata
Gyöngyös-Mátra Turisztikai Közhasznú Egyesület
Mezőkövesd Város Önkormányzata
Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata
Támogatás összege: 393 301 574 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezésének dátuma: 2022.06.30.

A projekt tartalma:
A Mátra-Bükk kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Mátra-Bükk térség a jövőben az aktív turisztikai kínálat és az attrakciók bővülésével biztosíthatja pozícióját Magyarország egyik legjelentősebb családbarát aktív turisztikai célpontjaként. Olyan térség alakul ki, amelyben az erős aktív termékkínálat adja a térség fő profilját kiegészíti a történelmiség biztosította kultúra és a fürdők széleskörű, és esetenként egyedi szolgáltatáskínálata. A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Mátra-Bükk kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés készült. A térségben, mint az ország első számú családbarát desztinációjában valósult meg egy családbarát koncepció. További, a térséget jól leíró és meghatározó projektelemek a kilátók és kilátópontok hálózatba szervezése, a Matyó, mint hungarikum turisztikai hasznosításának lehetőségeinek feltérképezése.

Projektazonosító: GINOP-1.3.4-17-2018-00007
Projekt címe: A Dunakanyar kiemelt turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok:
Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Támogatás összege: 109 958 337 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezésének dátuma: 2022.06.30.

A projekt tartalma:
A Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség erőssége a számos jelenlegi és potenciális jövőbeni egyedi terméktulajdonság, amelyek viszonylag kis területen ilyen sűrűségben hazánkban nem találhatók meg máshol. Hosszú távú cél a látogató- és vendégforgalom, valamint a hazai és nemzetközi turizmus szempontjából külön értelmezendők, azonban a kitűzött célok elérése a desztináció számára egységes nyereséget jelent. A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készült. Továbbá elkészült a térség jövőbeni imázsát meghatározó több vonzerő, attrakció részletes fejlesztési elemzése. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerejét és a desztináció iránti keresletet.

Projektazonosító: GINOP-1.3.4-17-2018-00009
Projekt címe: A Pécs-Villány turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok:
Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Harkányi Gyógyfürdő Zrt.
Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata
Villány-Siklósi Borút Egyesület
Támogatás összege: 324 911 399 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezésének dátuma: 2022.06.30.

A projekt tartalma:
A Pécs-Villány turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A termékalapon két fókuszú térség - Pécs a kultúra, míg Villány a bor városa – egységes desztinációs márka alatti értékesítése által a térség az ország egyik különleges, meghatározó desztinációjává válik. A magas minőségű kulturális kínálat és a prémium bor élmény adja a desztináció egyedi élmény alapú márkaprofilját, amelyhez a másodlagos termékprofilt az egyedi természetes gyógytényezőre (a gyógyvízre) épülő szolgáltatásaival Harkány adja. A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Pécs-Villány turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készült. További, a térséget jól leíró és meghatározó projektelemek a meglévő borturisztikai szolgáltatók hálózatba kapcsolása, értékesíthetőségi javaslatok megfogalmazása, valamint Pécs kulturális kínálatának belföldi és nemzetközi értékesíthetőségét, fejlesztési koncepcióját leíró tanulmány elkészítése. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerőjét és a desztináció iránti keresletet.

Projektazonosító: GINOP-1.3.4-17-2018-00010
Projekt címe: A Szigetköz-Győr-Pannonhalma turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok:
Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Széchenyi István Egyetem
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata
Pannonhalmi Főapátság Közhasznú Alapítvány
Támogatás összege: 326 000 000 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezésének dátuma: 2022.06.30.

A projekt tartalma:
A Szigetköz-Győr-Pannonhalma turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: a turisztikai térség egységes desztinációként jelenjen meg a belföldi és nemzetközi piacon. A térség egyedi kulturális spottal rendelkező, kulturális élményeket ígérő desztinációként válik versenyképessé a belföldi és nemzetközi értékesítések során. A nemzetközi kommunikáció során Pannonhalma egyedi kulturális élményígéretét szükséges kihangsúlyozni, amelynek köszönhetően az attrakció még több, magasabb fizetőképességű turistát képes bevonzani a desztinációba. A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Szigetköz-Győr-Pannonhalma turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként a kulturális turizmusra irányuló fejlesztési elemzés készült. További, a térséget jól leíró és meghatározó projektelem: a meglévő vonzerőkre, szolgáltatásokra alapozva, egyedi, meghatározott célcsoportra fókuszáló csomagajánlatok, személyre szabott ajánlatok kidolgozása, értékesíthetőség előkészítése. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerőjét és a desztináció iránti keresletet.

Projektazonosító: GINOP-1.3.4-17-2018-00011
Projekt címe: A Szeged-Makó turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok:
Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Makó Város Önkormányzat
Mórahalom Városi Önkormányzat
Támogatás összege: 337 000 000 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezésének dátuma: 2022.06.30.

A projekt tartalma:
A Szeged-Makó turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A projekt hatására létrejövő desztinációs márkaprofil a desztináció egyediségét és megkülönböztethetőségét biztosítja, valamint nemzetközi szinten is értékesíthetővé teszi a releváns piacokon. Szeged-Makó a jövőben az ország családbarát egészségturisztikai desztinációja, amelyhez a megkülönböztető profilt a terület kulturális adottságai biztosítják. A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Szeged-Makó turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készült. További, a térséget jól leíró és meghatározó projektelemek a meglévő egészségturisztikai szolgáltatók hálózatba kapcsolása, értékesíthetőségi javaslatok megfogalmazása, valamint a térség kulturális kínálatának belföldi és nemzetközi értékesíthetőségét, fejlesztési koncepcióját leíró tanulmány elkészítése.

Projektazonosító: VEKOP-1.3.2-17-2019-00002
Projekt címe: A Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség fejlesztése és pozicionálása
Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok:
Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
Dunakanyar Ipoly Börzsöny Területfejlesztési Nonprofit Kft.
Szentendre és Térsége TDM Nonprofit Kft.
Visegrád és Környéke Turisztikai és Marketing Egyesület
Támogatás összege: 159 921 016 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezésének dátuma: 2022.06.30.

A projekt tartalma:
A Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség által lehatárolt terület két tervezési-statisztikai régió (Közép-Magyarország és Közép-Dunántúl) településeit is magában foglalja. A desztináció települései területfejlesztési szempontból ugyan külön kezelendők, azonban a térségi identitás és a turisztikai szakmai indokok a Dunakanyar egy egységként történő kezelését támasztják alá. A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készült. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerejét és a desztináció iránti keresletet.

n