Termékkommunikáció
Fontos potenciált rejtenek a regionális turizmus térségei, jól behatárolható célcsoportokkal. A nemzetközi marketingkommunikáció fontos terepe, hogy azonosítsa azokat a taktikai desztinációkat, kapcsolódó termékeket, amelyeket kiemel célzott marketingtevékenységgel és desztinációmárkázással a célcsoportok számára.
Egészségturizmus
Az egészségturizmus a turizmus azon területe, ahol az utazó fő motivációja egészségi állapotának javítása vagy megőrzése, tehát a gyógyulás vagy a megelőzés. Magyarországon három jelentősebb területét különböztetjük meg: a hagyományos, gyógytényezőkre épülő, terápiás jellegű gyógyturizmust, a wellnessturizmust és az egyre nagyobb nemzetgazdasági jelentőséggel bíró medical (orvosi) turizmust.
Kultúra, divat, design
A magyarországi kulturális turizmus nemzetközi relevanciája elsősorban Budapestet és a városlátogatást foglalja magába. Kulturális utazási motiváció elsősorban Európából mutatkozik hazánk felé, illetve a tengerentúli desztinációkból nagy számban tett közép-európai körutazások egyik célpontjaként jelenik meg a magyar főváros a kulturális turizmus piacán.
Bor- és gasztroturizmus
A gasztronómiai turizmust gyakran tekintik a kulturális turizmus egyik válfajának, ám tekintettel világviszonylatban felértékelődő szerepére, továbbá a hazai turizmusban elfoglalt jelenlegi pozíciójára és jövőbeni fejlesztési potenciáljára, önmagában is helyét megálló turizmusformaként kezelendő.